Uklízejte firemní prostory efektivně a chytře

Úklid prodejních a firemních prostor je pro úspěch podnikání důležitý. Firma tak zákazníkům i zaměstnancům zajišťuje kvalitnější a bezpečnější prostředí. Pro celkově perfektní výsledek je třeba nepodcenit ani úklid vnějších prostor, nešetřit na nevhodných místech, nebát se některé práce předat profesionálům a řešit problematiku komplexně za použití nejmodernějších technologií.

Nepodceňujte úklid venkovních prostor

Vše začíná u strategického přístupu k péči o čistotu. A pokud chce firma vše řešit systematicky, první přichází na řadu úklid venkovních prostor. Profesionální péče o venkovní čistotu totiž zamezí zanesení nečistot do vnitřních prostor a zabrání například i následnému poničení povrchů. Ve většině případů je zde třeba eliminovat zejména prach a dále pak nečistoty v závislosti na okolním prostředí a aktuálním ročním období. Každopádně ale odborná péče o úklid a čistotu vyžaduje profesionální vybavení a know-how.

Šetřete na vhodných místech

Úklid, pokud má být efektivní, musí zajišťovat vhodně vybavení a proškolení pracovníci. To je položka, na které se nevyplatí šetřit. Pokud firma zajišťuje úklid vlastními silami, musí dostatečně investovat do profesionálního úklidového vybavení a pověřené zaměstnance pravidelně školit. Jinak hrozí v lepším případě neefektivní úklid, v tom horším i třeba trvalé poškození povrchů.

„Hlavní výhodou profesionálního přístupu je systematické využití funkčních úklidových strojů a profesionálních pomůcek spolu s využitím nejmodernějších metod,“ říká Jiří Tlach, manažer pro klíčové zákazníky ze společnosti Kärcher. A dodává: „Společnost Kärcher se snaží firmám pomoci ušetřit na pravém místě. Proto nyní nabízí příjem podlahových mycích a zametacích strojů Kärcher i jiných značek na protiúčet. Firmy tak mohou vyměnit starý stroj za nový za výhodných podmínek.“

Outsourcujte služby profesionálů

Pro některé středně velké a velké firmy, které se snaží věc úklidu a čistoty řešit zodpovědně, není snadné celý úklid řešit ve vlastní režii.  Musely by pořizovat čisticí techniku, zaměstnance a tak dále. Jako ideální řešení se pro takové případy ukazuje využít výhod outsourcingu a předat péči o úklid profesionálům.

„Pro mnoho firem a provozů je nejlepším řešením využít profesionálních služeb externích odborníků, kteří mají pro úklid patřičné vybavení i znalosti a zkušenosti. Specializovaným úklidovým firmám se vyplatí investovat velké prostředky do profesionálního vybavení a nabídnout pak svým klientům specializované služby na míru pro každou část úklidu. I zde je ale nutné vybrat správnou úklidovou firmu, protože na trhu se objevuje mnoho firem nedostatečných kvalit,“ říká Radek Škrabal, provozní ředitel společnosti SSI Group, která zajišťuje správu stovky budov nejrůznějšího charakteru.

Používejte pokročilé technologie

Parní čištění je založeno na principu velice rychlé přeměny studené vody na horkou páru, která je vytlačována přes trysku ven z parního čističe. Jedná o takzvanou suchou páru, neboť se vytváří z velmi malého množství vody. A právě suchá pára je nejen účinná při odstraňování nečistot a mastnoty, ale vysoká teplota spolehlivě zahubí běžné bakterie, inaktivuje některé viry, odstraní biologické i průmyslové nečistoty, a tím zlepší prostředí v kancelářích, obchodních či výrobních prostorech.

Přemýšlejte komplexně

V neposlední řadě je také třeba dbát na součinnost s dalšími firmami či pracovníky starajícími se o úklid jiných částí budovy nebo o její správu. Základem úspěchu, když chceme mít dokonale čisté pracoviště, je i dostatečně vyřešená hygiena a úklid ve výtazích či v prostorách společné recepce.  Jinak by veškerá vynaložená energie i prostředky přicházely vniveč. Stejně tak může celkový úklid kazit například nesprávná údržba, čistění nebo výměna filtrů v klimatizacích a vzduchotechnice.

„Zejména v současné době péče o čisté a dezinfikované prostředí je třeba si uvědomit, že bez pořádného úklidu není efektivní dezinfekce a její účinnost se pak snižuje až o polovinu. Dalšími důsledky neprofesionálního úklidu jsou také poškrábané podlahy či například zbytečně vysoká spotřeba sáčků do vysavače,“ uzavírá Jiří Tlach, Kärcher.